במידה והנכם לפני בניה או שיפוץ ומתחילים לחשוב איך התקציב  שלכם יכיל ויגשים את כל החלומות  - 
היומן הזה מיועד עבורכם . מעצם תפקידי ביום יום אני מלווה את לקוחות המשרד בשלב רכישת חומרי הגמר כאן בארץ.
היומן מתעד תהליך של ייבוא אישי מסין בו אני מתלווה ללקוחותבנסיעתם לבחור את החומרים בסין -
החל מההכנות הנדרשות וכתבי הכמויות דרך אופן רכישת חומרי הגמר שם ועד הגעת המכולה ארצה  והתקנת המוצרים
 
בשנים האחרונות מגיעים ישראלים רבים לסין על מנת לרכוש את כל מוצרי הגמר לבית. במסגרת עבודתי כמעצבת פנים התלוותי ללקוחותיי בנסיעתם לסין על מנת לסייע להם בשלב הרכישות. אז מה בעצם אפשר לקנות בסין ? ריצופי פנים וחוץ, פסיפסים, דלתות-פנים, חיפויי קירות, ארונות אמבטיה, אסלות, מקלחונים, אמבטיות, ברזים, ארונות קיר, פינות אוכל, שטיחים, ספות, מזנונים, טפטים, וילונות, ריהוט גן ,דשא סינטטי, חדרי ילדים, אקססוריז, גופי תאורה, תאורה טכנית ועוד... היתרון הגדול בסין הוא הוזלת עלויות לצד עלייה משמעותית ברמות האיכות הגימור והעיצוב. יתרון נוסף לטעמי - הוא רכישה מרוכזת ומפוקסת בשבוע אחד של עבודה. 
לעיתים לקוחות הרוכשים בארץ מתפשרים על דלתות פנים שהן לא דלתות עץ מלא ,מתפשרים על מטבחי פורמייקה במקום צביעה, מוותרים על החלום לקנות עור איטלקי... החוויה הסינית פירושה להעלות את רמות הרכישה  ולחסוך בעלויות. זהו בעצם היתרון הגדול – להכניס לרשימת הקניות גם את ארונות הקיר וגם את גופי התאורה היפים – שלעיתים בארץ היינו מתפשרים ולא רוכשים
התהליך מתחיל ביצירת קשר עם חברה ישראלית המספקת את השירות. אנחנו יצאנו לדרך עם אסי, מחברת "בילד אפ ישראל", במהלך הפגישות המקדימות איתו עברנו על תכניות העבודה וכתבי הכמויות כדי לתכנן נכון את סדר הימים ואת החנויות או המפעלים שאליהם יש להגיע.
הקפידו שנציג החברה שאיתו תפגשו הוא הנציג שילווה אתכם בסין . הקפידו לבדוק כי הוא ישראלי, החי בארץ ואשר ילווה אתכם ואת המעצבת לפני, במהלך ואחרי הנסיעה.  
כתבי הכמויות מבוססים על רשימה מסודרת מראש שהחברה המלווה מספקת - טבלאות ורשימות המתאימות לשיטת הקנייה וחישוב המידות בסין-  על מנת להקל את החישובים ולקצר זמן שם. כמעצבת נדרשתי להעביר את כל החומר מראש (בפרט את תכניות המטבח, הנגרות והארונות) התכניות הועברו במייל לספקים  - וכשהגענו לסין  - כבר חיכו לנו הצעות מחיר והדמיות.
כתב הכמויות צריך לכלול תכניות מפורטות באנגלית: לארונות קיר – כולל חלוקה פנימית ומידות, תכניות מפורטות למטבחים – סוגי היחידות הרצויות כולל פרזול פנימי, חומרים וסוגי ידיות . תכנית דלתות מפורטת. רשימת כמויות לסניטרי – מידות מקלחונים ואמבטיות , כמויות לאביזרים, רשימת גופי תאורה. אין צורך להכין תכניות אלומיניום ותכנית לדלת כניסה שכן מוצרים אלו אינם נקנים בסין.
המסע מתחיל בהכנת ויזה ורכישת כרטיסי טיסה – לפחות שבוע מראש . כדאי להגיע לשגרירות סין עם טפסים מלאים על מנת לחסוך את  זמן ההמתנה. יש לדאוג לביטוח רפואי, ותכנית טובה לסלולר. שימו לב שבסין אין גישה לפייסבוק , גוגל, ג'מיייל ויוטיוב ...
יוצאים מהארץ – בטיסה ישירה להונג קונג ומשם ברחפת ומוניות לפושאן. אורך המסע כ 20 שעות... ומה לארוז ? מזג האויר – חם וגשום . נעלים נוחות. במלון כבר מחכה לנו מטריה.
נוחתים בשעות הערב ולאחר לילה של מנוחה יוצאים לדרך – לאורך כל הימים אסי איתנו ומספק לנו רכב, נהג ומתורגמנית.
הנהג -  זמין לאורך כל היום שכן הרבה פעמים המעברים בין הספקים השונים משתנים בהתאם להחלטות שתקבלו, התלבטיות ורצון לנסוע ולראות שוב משהו, להחליף וכדומה ... אי אפשר בלי נהג צמוד.
המתורגמנית – מעבר לעבודת התרגום מאנגלית לסינית – היא גם אחראית לצלם כל פרט שנרכש, רושמת ומתעדת כל פעולה – מה נרכש, מה העלות, כמה יחידות הוזמנו, כמה מטרים, זמני ייצור/ אספקה, כמה מקדמה שולמה ... העבודה שלה היא למעשה הסדר הכי חשוב בכל התהליך. במקרה שלנו היה מדובר ב 17 ספקים שונים ובעשרות פריטים. בסוף המסע בסין -  החברה המלווה מספקת  עבורנו קובץ אקסל המכיל את כל המידע.
מה תפקידו של המלווה הישראלי ?  החברה היא שאחראית לספק לכם את כל החבילה – הזמנת המלון, הנהגים, המתורגמניות, תיאום לוחות הזמנים וליווי מלא לאורך כל שהותכם בסין – מתשע בבוקר ועד שעות הלילה (לעיתים גם עד אחת בלילה). אסי צמוד אלינו ומנהל את העניינים. במהלך ההתלבטות מספק מידע טכני, עיצובי, כספי וכמובן במהלך המשא ומתן מול הספק. שלב חשוב מאד בדרך למחירים טובים.
 
 
במהלך השהות פגשנו ישראלים שבחרו להגיע לסין ללא חברה מלווה או עם חברה שמספקת רק מתורגמנית. אין ספק שהם היו אבודים מכל הכיוונים - חוסר ידע מקצועי וחוסר יכולת לנהל מו"מ מול הסינים.  שימו לב – שהמתורגמנית – היא רק מתורגמנית. אין לה מושג ויכולת להדריך אתכם מה גובה שיש סטנדרטי בסין לעומת ישראל (וזה יכול להיות מאד מאכזב לקבל מטבח שגובהו מתאים למשפחה סינית ממוצעת... ) אין לה היכרות עם תקנים ישראלים כמו אנטי סליפ, או היכרות עם מה מתאים עם שיש חברוני לעומת קיסר... לתיווך התרבותי הזה אתם צריכים מלווה ישראלי מקצועי ומעצבת פנים ישראלית.
לאחר שנחזור לארץ החברה היא שאחראית על איסוף הסחורה, על הבדיקה שהסחורה שהוזמנה תואמת לתמונה שצולמה. החברה אחראית על אופן סידור המכולה, על ההעמסה וכמובן אחריות בסוף התהליך על המוצרים שנרכשו.
את המסע שלנו אנחנו התחלנו בבחירת הריצופים.  בניני ענק המכילים רק ריצופים – אולמות רחבי ידיים המכילים גרניט פורצלן בגדלים 60/120 , 60/60, 80/80 . מהגרניט שרכשתם תוכלו לקבל פאנלים ומדרגות שמגיעים חתוכים – בכל גימור שתבקשו. המבחר ענק. מומלץ לעשות סיור מקדים בארץ כדי להיות מכווני מטרה. אנחנו מוצאים את הפריטים הדרושים לנו. וממשיכים לכלים הסניטרים. היופי בסין הוא ההתמקדות וההתמקצעות של כל חנות במוצר מסויים . בעוד אצלנו חנות אביזרי סניטריה כוללת בתוכה גם ברזים, אסלות ריצופים וחיפויים – בסין הדברים מתנהלים אחרת – יש בניני ענק המציגים דגמים אינסופיים של ריצופים, בשונה ובמרחק נסיעה מהם יש אזורים לרכישת פסיפסים.  אולם תצוגה אחר בקצה השני של העיר -  מתמחה בגרניט דמוי פרקט . בנפרד מהם  -אולמות תצוגה לחיפויי קירות. חנויות ייעודיות לארונות אמבטיה, חנויות נפרדות לאביזרי סניטריה.
המסע שלנו נמשך שישה ימים ובסופו רכשנו דלתות פנים מעץ מלא, מטבחי צבע בתנור, ריצופי פנים (גרניט פורצלן) וחוץ , אביזרים סניטרים, תאורה, ספות וארונות קיר. כדי לא לבזבז זמן הכינו מראש שרטוטים ומלאו בצורה מפורטת את כתב הכמויות שתקבלו מהחברה -  זה חוסך המון המון זמן.
בתמונות תוכלו להתרשם מקניוני הריהוט מהסגנון ומהמבחר .
 
לגבי עלויות, אחוזי חסכון, שיטות החישוב   - לכל נסיעה יש מרכיב קבוע – הוצאות עבור הליווי והשהיה, כרטיסי טיסה, עבורכם ועבור המעצבת ובנוסף יש את העלויות המשתנות – עלות המוצרים, המכס, אחוז התשלום לחברה. ככל שתכללו במסע יותר רכישות כך יתחלקו ההוצאות הקבועות על פני יותר מוצרים ואחוז החסכון יהיה משמעותי יותר . במילים אחרות – אל תטוסו לסין לקנות רק מטבח. יש לצאת רק אם אתם רוכשים רכישה משמעותית.
ולסיום – קצת על העניינים הטכניים  
הכסף הסיני – נכון להיום 0.6 מהשקל.  ההחלפה מתבצעת בסין.
האוכל  - האוכל הסיני מעולה - דים סאם, אורז, עוף בשר .. המון המון ירקות . אם אתם לא בעניין – יש  פיצה האט, מקדונלד'ס KFC .... אבל מומלץ בחום להתנסות באוכל הסיני . חוויה בפני עצמה
שיהיה בהצלחה ,
אשמח לענות על שאלות , טלי tali@danielbarak.com  
לשאלות בעניין עלויות ולוגיסטיקה מצד החברה המלווה
תוכלו לפנות לחברת בילד  אפ asaf@123g.co.iL